Gezond leven is niet moeilijk - Het optimale protocol voor een gezond leven

Gezond leven is niet moeilijk - Het optimale protocol voor een gezond leven

Nu we weten hoe overgewicht ontstaat, is de vraag hoe we ervan afkomen?

Het belangrijkste doel is insuline in je lichaam te verminderen. Minder insuline krijg je door minder vaak te eten en minder bewerkt voedsel te eten met minder suiker en minder snel verteerbare koolhydraten.

Wanneer je minder van dit soort voedsel neemt, eet je spontaan ook minder. Minder eten betekent ook minder insuline. Het is een gevolg van een verandering van je leef- en eetpatroon.

Minder eten is dus niet het vertrekpunt!

Vervolgens leg je de nadruk op het eten eiwitrijke voeding, groente, fruit en eet je gezonde vetten en natuurlijke bronnen van koolhydraten.

Dit doe je in een beperkte periode van de dag volgens het principe van Time Restricted Eating, zodat je het lichaam de kans geeft je bloedsuikerspiegel te laten zakken, insuline te laten zakken en lichaamsvet te verbranden.

Dit laatste kun je versterken door nuchter te bewegen, en door twee keer per week intensief met gewichten te trainen stimuleer je de opbouw van spiermassa.

Dit heeft een stimulerend effect op je stofwisseling en houdt je lichaam gezond en sterk.

Het optimale afval protocol ziet er dan als volgt uit:

1. Beperk de tijd dat je eet tot een periode van maximaal 10 uur per dag.

2. Drink alleen water, zwarte koffie of thee zonder suiker in de 14 uur dat je niets eet.

3. Ga drie tot vijf keer per week (matig) intensief sporten in die periode van 14 uur.

5. Eet minimaal 120 tot 150 gram eiwit per dag.

6. Vermijd suikers en snel verteerbare koolhydraten en ongezonde vetten.

7. Doe twee keer per week een intensieve krachttraining voor je hele lichaam.

Heel veel succes!

Wil je (ook) beginnen met sporten en toewerken naar een gezonder leven dan kun je NU hier alvast een GRATIS en VRIJBLIJVEND adviesgesprek aanvragen.

Tot de volgende blog!

Deel dit artikel