Afbeelding
Iedereen begint met verwachtingen die niet kloppen - deel 5

Iedereen begint met verwachtingen die niet kloppen; Deel 5

Deel 5 - Laat jouw geluk niet leiden door een nummer.

Wat zijn (naast de weegschaal) nog meer voor meetmiddelen om je progressie bij te houden?

  1. Omtrekmetingen rondom bijvoorbeeld middel en heupen (1x per week).
  2. Progressiefoto’s. Hierbij is licht en houding van groot belang en consistentie daarin dus vereist (1x per maand).
  3. Huidplooimetingen op meerdere punten (1x per kwartaal). 

Afhankelijk van jouw verschil in vetpercentage kun je goed gaan merken dat kleding na verloop van tijd losser gaat zitten, dit is als je wilt afvallen een ontzettend goede graadmeter. 

Het is belangrijk om te beseffen dat elk meetmiddel beperkingen en afwijkingen kent en je daarom juist altijd een combinatie moet maken om goed jouw progressie in te kunnen schatten.

De weegschaal kan een handig meetmiddel zijn, maar het hoort niet jouw leven te beheersen. Laat jouw geluk niet leiden door een nummer, maar focus op een realistisch lange termijn doel.

Combineer jouw doel met een levensstijl die jou gelukkig maakt. In de fitness wereld draaien we soms door. We gaan soms zo op in ons doel halen, dat we vergeten wat we elke dag ervaren terwijl we ernaar toe werken.

Ben je gelukkig en gezond? Voel je je sterk, fit en energiek? Kun je nog steeds dingen eten die je lekker vindt? Kun je nog genieten van buiten de deur eten? Avonden met vrienden of familie?

Als het betekent dat je al jouw lange termijn geluk moet opgeven voor een paar procent vet, terwijl je al op een gezond vetpercentage zit, kun je je afvragen of dat het waard is?

Stel jezelf dus open voor een lange termijnvisie en een lange termijn levensstijl die ook resultaten levert.

Zo kom je er misschien wel achter dat jouw ‘ideale’ gewicht eigenlijk heel anders is dan je gedacht had en merk je dat je je op een ander gewicht sterker, fitter, mooier, energieker en gelukkiger voelt.

Alleen JIJ bepaalt waar je wilt staan en naar toe wilt, iemand anders doet dat niet en de weegschaal al helemaal niet!

Als laatste willen we benadrukken dat er veel mensen zijn die slanker zijn geworden maar ook zwaarder. Wat als zij puur op de weegschaal hadden gelet? Dan hadden we waarschijnlijk gedacht dat hun progressie niet goed zou zijn. Zwaarder worden kan dus heel goed nieuws zijn!

Dit was het einde van deze reeks. We hopen dat het met veel plezier gelezen is en wensen iedereen heel veel succes met het behalen en stellen van doelen.

Weet dat wanneer je hulp nodig hebt, wij klaar staan om te helpen. Vraag een GRATIS en VRIJBLIJVEND ADVIESGESPREK aan.