TRAP NIET OP DE REM….!

Je bent goed bezig met afvallen, stapt in de ochtend op de weegschaal en ziet dat je niet lichter bent dan de dag ervoor.

Veel mensen voor wie dit herkenbaar klinkt, gaan op deze momenten (nog) minder eten, terwijl wij weten dat dit niet de juiste aanpak is.

Het is namelijk niet verstandig om naar je gewicht van één dag kijken.

Je gewicht kan dagelijks (door tientallen factoren) afwijken, wat zeker niet wil zeggen dat er iets niet goed gaat.

Het beste wat je kunt doen is iedere dag op de weegschaal gaan staan (onder dezelfde omstandigheden) en aan het einde van de week kijken wat je gemiddelde gewicht was van die week.

Vergelijk dit gemiddelde met het gemiddelde gewicht van de week ervoor. Is dit lager, dan zit je goed.

Zolang er progressie zit in deze weekgemiddelden, kun je beter niks aanpassen. Pas wanneer je meer dan twee weken echt stilstaat, kun je pas aanpassingen gaan maken in je caloriebudget.

Maar wees op dit momenten eerlijk tegen jezelf!!!

Heb jij je wel aan je plan gehouden?  

Als dat niet zo is, zorg dan eerst dat je dit weer oppakt!

Heb je goed en voldoende geslapen?

Zonder goede slaap ga je niet de resultaten behalen die je zoekt.

Heb je meer stress gehad?

Dan kan dat zomaar de reden zijn dat je gewicht niet meer daalt.

Of is er iets veranderd in je levensstijl?

Ben je misschien minder gaan wandelen of sporten, heb je een andere baan waardoor je minder beweegt?

Voor dames komt er ook nog de factor menstruatie bij.

Zo zie je dat er veel factoren zijn die een rol spelen. Wij begrijpen dat het als leek heel lastig kan zijn om je weg hierin te vinden.

Kun je wel wat hulp gebruiken…?

Iemand die de juiste calorieën voor je uitrekent..

Die wekelijks met je meekijkt om te beoordelen of het al tijd is om bij te stellen..

En die gelijk ook een stok achter de deur is om te zorgen dat jij je aan het plan houdt. Weet dat wij er zijn die je hierbij kunnen helpen!

Vraag een GRATIS & VRIJBLIJVEND adviesgesprek aan, want er is veel meer mogelijk dan je denkt!