GELOOF DIT NIET…!

Er gaat nog steeds heel onzin rond over voeding. En dat vinden we ontzettend vervelend, omdat we ook zien dat mensen keihard hun best doen iets te bereiken.

Soms lukt dit nog niet gelukt omdat er soms gewoon onzin wordt verspreid. Dat is één van de redenen dat wij er zijn en dat we altijd ons best zullen doen om dit te verbeteren!

Daarom delen wij vandaag een aantal claims op het gebied van voeding die wat ons betreft echt niet kloppen.

1. Je wordt dik van koolhydraten.
Dit is onzin! Je wordt dik van te veel calorieën.

Of dat nou uit eiwitten, vetten of koolhydraten komt maakt niet uit.

Voor negen van de tien personen) is het zelfs onverstandig om geen koolhydraten te eten.

Ten eerste is er een grote kans dat je veel minder energie en kracht hebt. Ten tweede is de kans dat je het jezelf onnodig moeilijk maakt, omdat het niet vol te houden is heel groot.

2. Zoetstoffen en zero producten zijn per definitie slecht.
In principe is er weinig mis met deze producten en zijn ze soms een uitkomst als je variatie en smaak in je voedingspatroon wilt aanbrengen om het zo makkelijker vol te houden.

TE VEEL is nooit goed. Dan kun je er wel een opgezwollen buik van krijgen, maar TE VEEL ergens van is nooit goed.

3. Suiker is slecht.
Als zoetstoffen niet slecht zijn, dan suikers wel toch?

Nee, ook van suikers word je niet direct dik. Nogmaals, alleen van te veel calorieën word je dik.

Tuurlijk, gigantische hoeveelheden suiker zijn niet altijd verstandig. Maar als je geen extreme hoeveelheden neemt is er niks aan de hand. Je hoeft suiker in ieder geval zeker niet te vermijden.

4. Gezond en ongezond bestaat.
Wie bepaalt dan wat gezond en ongezond is?

Wat voor de ene heel gezond is, kan een ander misschien helemaal niet goed verdragen.

Er wordt bijvoorbeeld weleens gezegd dat groentes gezond zijn.

Maar als je je hele leven alleen maar groentes eet, word je waarschijnlijk doodongelukkig.

Kwark daarentegen zien velen als gezond, terwijl er genoeg mensen zijn die behoorlijk buikpijn kunnen krijgen van kwark.

Gezond is dus een rekbaar begrip en voor iedereen anders. Kijk daarom of voeding bijdraagt aan jouw doelen, en zorg dat je voldoende vezels, vitamines en mineralen binnenkrijgt.

5. Na 20:00 eten maakt je dik
Nee hoor! En na 22:00 ook niet. Onzin!

Een grote zware maaltijd net voor het slapen is misschien niet verstandig omdat je er minder goed door kunt slapen.

Maar jouw lichaam gaat echt niet ineens anders met je voeding om als het avond is.

Dit is maar een klein deel van onwaarheden die we voorbij zien komen. Maar voor nu laten we het hierbij!

Hopelijk helpt het weer een kleine stap in de goede richting.

Weet dat we voor je klaarstaan als je meer wilt weten of voeding en hoe je een gezond voedingspatroon kunt hanteren.

Vraag een GRATIS & VRIJBLIJVEND ADVIESGESPREK aan, want er is veel meer mogelijk dan je denkt, zonder onzin!